Apakah haiwan dibantu Therapy?

Apakah haiwan dibantu Therapy?

Terapi pemulihan sering resort untuk mendedahkan pesakit trauma, atau mangsa tekanan mental yang teruk dengan aspek alam semula jadi yang menenangkan, menenangkan untuk menghabiskan masa di sekitar, dan sering memerlukan penjagaan yang sesuai, yang boleh berfungsi sebagai gangguan yang berguna daripada peristiwa-peristiwa yang lalu, dan juga dari penyakit yang mereka sedang bergelut dengan dalam kehidupan mereka.

Dengan mempunyai sesuatu yang memerlukan perhatian fokus pada setiap hari, mangsa gangguan psikologi seperti kemurungan mempunyai sesuatu untuk membantu memacu mereka untuk menjalani kehidupan dengan sepenuhnya dari hari ke hari. Bagi maksud rawatan terapi individu, haiwan ternakan sering boleh memenuhi tujuan ini agak berkesan. Ia telah katakan sebelum ini bahawa memiliki anjing atau kucing boleh membantu untuk memanjangkan jangka hayat pemilik dengan mengurangkan tekanan, dan secara tidak langsung membantu untuk mengawal tekanan darah mereka.

Haiwan dibantu Therapy membina prinsip asas ini, dan sering ditetapkan dalam keadaan di mana ia telah ditentukan bahawa keadaan kesihatan seseorang adalah hasil langsung daripada tahap tekanan dalam kehidupan mereka. Sejarah menggunakan kehadiran mesra, haiwan biasa khusus untuk tujuan terapi bermula sejak Perang Dunia kedua. Pengendali akan membawa anjing ke dalam maskot infirmaries, atau tempat-tempat lain di mana mangsa-mangsa yang cedera dan yang memerlukan perang itu perlu menghabiskan banyak masa.

Idea umum adalah bahawa dengan membiarkan mangsa tragedi berinteraksi dengan haiwan, dan memberi mereka peluang untuk menonton penipuan beliau, ia boleh membantu untuk bersorak mereka, dan membantu mereka untuk membiarkan musibah yang telah lalu pergi. Profesional perubatan yang berada di atas kakitangan pada masa yang tidak lama lagi ditangkap pada kepada kesan psikologi yang positif bahawa pendedahan haiwan itu mempunyai pada pesakit, dan mula bereksperimen dengan memperluaskan jenis program.

Sejak masa itu, ini jenis terapi telah disesuaikan untuk membantu profesional perubatan merawat orang dengan pelbagai kesukaran yang tidak semestinya berasal daripada peristiwa traumatik. Orang yang, sama ada dengan gangguan saraf atau tindakan yg bodoh sosial, mempunyai kecenderungan untuk menjauhkan diri dari manusia, dan menetap di luar diri mereka sendiri dengan cara yang yang dianggap tidak sihat kadang-kadang boleh menjadi lebih mudah digesa untuk menyertai semula masyarakat dengan interaksi dengan haiwan daripada oleh interaksi dengan orang lain .

Haiwan, biasanya anjing, membantu untuk memberikan mereka tujuan dan motivasi untuk meneroka keluar ke dunia, yang boleh membantu mereka berasa lebih selesa berada dengan orang lain dengan minat yang sama dengan mereka sendiri; sebagai contoh, haiwan itu sendiri. Walaupun orang lain tidak terlibat sekalipun, terapi haiwan dibantu boleh membantu untuk menghindari menghancurkan perasaan kesendirian bahawa sesetengah orang rasa apabila mereka benar-benar merasa seperti mereka tidak mempunyai sesiapa pada semua untuk berkaitan dengan tentang masalah mereka. Anjing, jika dijaga dengan baik, akan memberi kasih sayang tanpa syarat kepada pemiliknya untuk seluruh hayatnya. Dari sudut pandangan terapeutik, yang jenis pendedahan positif boleh menjadi amat inspirasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar