Penggalak imun

Penggalak imun

Kali ini tahun orang serombong dan selsema semakin meningkat. Mengapa? Terdapat beberapa sebab yang mungkin. Sejuk menyebabkan tekanan pada badan. Semua tekanan merendahkan sistem imun kita. Pendedahan - kita semua di pintu lebih banyak lagi peluang untuk datang ke dalam hubungan yang lebih rapat dengan satu sama lain kuman amat meningkat.

Jadi di sini adalah senarai semak cepat Boosters- Imun

Cahaya matahari yang cukup: Lebih sukar untuk lakukan pada bulan-bulan musim sejuk tetapi Vitamin D adalah sangat penting untuk sistem imun kita.

Vitamin C & Zinc: sama ada pagi makanan tambahan dan malam atau pastikan diet anda mempunyai cukup dengan makanan seperti buah beri, avokado, buah-buahan sitrus & sayur-sayuran hijau untuk vitamin C dan perkara-perkara seperti kuning telur, ikan & makanan laut, daging, biji labu dan rumpai laut untuk zink.

Echinacea: adalah immunostimulator indah jadi jika anda berasa rendah ia mungkin berguna kepada anda. Semak dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang herba & khususnya sebelum mentadbir kepada anak-anakmu.

Ekstrak Dedaun Zaitun: ini adalah salah satu kegemaran saya untuk selsema berjuang dan selesema. Bahkan ada satu kanak-kanak yang tidak rasa terlalu buruk.

Senaman yang cukup: ia sejuk di luar dan perkara terakhir yang anda mahu berbuat akan keluar untuk bersenam tetapi kita memerlukannya seperti banyak sekarang. Latihan menyimpan darah anda beredar membawa nutrien penting di mana mereka diperlukan. Limfatik ini juga merupakan sistem peredaran darah yang tidak bergerak jika anda tidak bergerak, dan begitu penting untuk mengeluarkan toksin.

Pengambilan air: di musim sejuk keinginan tidak sama besar untuk bersaing pengambilan air kita tetapi ia masih penting untuk membersihkan badan kita toksin dan penghadaman bekerja secara optimum.

Tinggal daripada angin / sejuk / basah: ini sesuatu yang nenek dari setiap budaya beritahu kami dan ia masih berdering benar. Angin boleh menyapu semua habuk dan lain-lain dan meniup kanan melalui anda dan setiap kali anda akan melihat anak-anak dan mungkin diri anda juga, pulang ke rumah dengan berjalan hidung dan permulaan selesema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar