Pembedahan ETS - Kebaikan dan Cons ETS Pembedahan Didedahkan

Pembedahan ETS - Kebaikan dan Cons ETS Pembedahan Didedahkan

Apa yang kebanyakan orang seolah-olah tidak menyedari bahawa ada berjuta-juta orang lain yang mengalami hiperhidrosis. Ia adalah suatu keadaan perubatan di mana badan menghasilkan peluh lebih daripada apa yang ia biasanya tidak. Keadaan ini boleh diklasifikasikan sebagai sederhana atau teruk. Rawatan yang disediakan untuk penyakit ini adalah berdasarkan kepada tahap keterukan.

Pilihan rawatan lain yang disediakan untuk peluh berlebihan mengambil masa dan usaha. Terutama kerana anda perlu penyelidikan pada semua daripada mereka dan memilih yang mana satu akan bekerja terbaik untuk masalah anda. Jika anda ingin serta-merta dan kekal berhenti berpeluh berlebihan di kawasan-kawasan tertentu, maka anda mungkin perlu cenderung kepada rawatan pembedahan dan bukan menetap untuk kaedah rawatan semula jadi lagi sementara.

Pembedahan ETS atau Endospcopic Thoracic simpatektomi adalah prosedur yang mengandung bahagian-bahagian sistem saraf bersimpati badan terletak dengan menggunakan endoskop dan mereka diapit atau dipotong. Dengan cara ini, otak tidak akan dapat untuk menyambung ke kelenjar peluh, oleh itu, menghentikan pengeluaran peluh sepenuhnya.

Ini diklasifikasikan sebagai operasi utama sejak pesakit ditidurkan dan saraf adalah orang-orang diapit atau dipotong. Jika prosedur dilakukan melalui memotong rantai saraf, maka ia tidak boleh diubah. Tetapi pakar-pakar mendakwa bahawa masa, saraf akan sembuh. Satu lagi cara bagaimana prosedur ini dilakukan adalah dengan mengambil tindakan mengunci rantai saraf dengan penggunaan pengapit pembedahan untuk mengelakkan menghantar dan menerima impuls ke otak. Ini adalah prosedur boleh balik walaupun, namun ia memerlukan pembedahan lain untuk mengeluarkan pengapit yang telah disediakan.

Pembedahan ETS adalah satu rawatan berkesan dan segera bagi mengubati peluh berlebihan. Seperti semua pilihan rawatan yang lain, ia adalah satu kemestian supaya meneliti terlebih dahulu kesan positif dan negatif prosedur ini pembedahan sebelum menyelam masuk. Belajar semua yang anda boleh tentang topik ini dan berat manfaat. Jika anda mempunyai alternatif lain, mencari untuk mereka semua.

Kesan positif yang boleh keluar dari prosedur pembedahan ini ialah ia secara kekal akan berhenti berpeluh pada bahagian badan. Ia pasti rawatan pasti untuk akhirnya mengawal peluh berlebihan. Satu lagi perkara yang baik mengenai prosedur ini juga ialah ia dilakukan sekali. Ia tidak seperti rawatan suntikan Botox di mana anda perlu untuk temu janji untuk buat semula sesi setiap tamat tempoh 3 bulan.

Kesan buruk pembedahan ETS adalah berpeluh pampasan. Ini adalah biasa selepas kesan yang berlaku pada bahagian bawah badan seperti kaki atau belakang. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa sejak otak mengakui bahawa badan tidak boleh menghasilkan peluh, seperti di ketiak, ia akan mempengaruhi bahagian-bahagian badan untuk menghasilkan lebih banyak untuk memberikan pampasan bagi kerugian. Kesan sampingan yang lain termasuk berpeluh gustatory, penurunan stamina, berpeluh malam dan berat badan.

Terdapat lain-lain cara rawatan untuk peluh berlebihan dan bukan hanya prosedur pembedahan ini. Cuba dan menguji beberapa daripada mereka di luar. Mereka mungkin hanya sesuai dengan badan anda dan membantu mengawal masalah peluh anda.

2 komentar:

  1. saya dah buat ETS. badan peluh banyak, muka dan kepala takde peluh jadi pelik. Dah berlari, buat kerja berat tapi peluh tak keluar pun di bhg kepala/muka. Doktor atau sesiapa boleh cadangkan tak saya nak buat pembedahan reverse ETS. ctct saya please.

    BalasHapus
  2. banyak mana ye peluh tu?sye ade masalah peluh kt muka dan kepala

    BalasHapus