Rawatan Buasir - Lihat Bagaimana Mudah Anda Boleh Beri Rawatan Asli Untuk Buasir

Rawatan Buasir - Lihat Bagaimana Mudah Anda Boleh Beri Rawatan Asli Untuk Buasir

Buasir adalah saluran darah membesar hadir berhampiran kawasan dubur. Oleh kerana tekanan yang berlebihan urat di rantau regangan dubur. Rantau pencernaan yang lebih rendah mendapat terjejas akibat buasir. Buasir dalaman tidak menyebabkan rasa sakit banyak. Mereka muncul dalam tubuh berhampiran dengan kawasan dubur menyebabkan bengkak yang berlebihan. Buasir luaran boleh menyebabkan pendarahan sebaik sahaja anda mula untuk menggaru atau sapu. Mereka boleh dilihat di luar tubuh berhampiran dengan kawasan dubur.

Tekanan yang berlebihan pada urat sekitar dubur boleh menyebabkan buasir. Beberapa faktor biasa yang menyebabkan buasir adalah terlalu banyak tekanan pada usus semasa cuba lulus najis, tekanan yang terlalu banyak pada bahagian dubur apabila menggunakan tandas untuk jangka masa panjang, batuk dan mengangkat berat berat akhirnya menyebabkan buasir kerana ia meletakkan tekanan berlebihan pada rektum. Kehamilan juga boleh menyebabkan buasir.

Ia sentiasa baik untuk mengetahui buasir rawatan yang terbaik yang boleh didapati. Mempunyai pemahaman yang lebih baik mengenai perkara ini pasti akan membantu anda mencari rawatan buasir yang akan bekerja untuk anda. Bengkak yang disebabkan oleh buasir boleh menjadi sebesar yang mungkin dalam kes-kes yang teruk. Ia adalah baik untuk memulakan rawatan sebelum keadaan menjadi lebih teruk. Ia adalah lebih baik untuk tidak duduk di atas permukaan keras dan mengelakkan meneran ketika membuang air besar.

Tindakan yang baik ialah untuk memilih rawatan untuk buasir yang menyembuhkan dalaman dan luaran. Sesetengah buasir menjadi lebih baik dalam tempoh beberapa hari tanpa sebarang rawatan. Banyak cara untuk melegakan ketidakselesaan yang boleh didapati yang termasuk kaedah perubatan, pembedahan dan semula jadi. Ia sentiasa terbaik untuk pergi untuk penawar semula jadi.

Beberapa perkara yang perlu diingat oleh orang yang buasir termasuk:

1. Basuh kawasan yang terjejas dengan air suam, garam perlahan-lahan.

2. Pakai seluar longgar supaya kawasan yang terjejas tidak akan tercedera.

3. Elakkan menggaru. Ini hanya akan membuat buasir paling teruk.

4. Makan banyak buah-buahan, serat makanan yang kaya dan sayur-sayuran.

5. Minum air yang banyak setiap hari untuk mengekalkan badan terhidrat.

Jika tiada perubahan yang berlaku dalam tempoh dua hingga tiga minggu, maka ia adalah masa untuk pergi untuk rawatan perubatan yang termasuk krim buasir. Sentiasa membuat kaedah pembedahan pilihan terakhir anda. Dua kaedah yang terbaik dan berkesan pembedahan adalah laser dan rawatan band. Rawatan banding dilakukan dengan mengikat kawasan itu dengan getah dan menyakitkan. Kaedah lain adalah rawatan laser. Ini adalah cara yang lebih mahal daripada rawatan band ini tetapi ia adalah kurang menyakitkan. Mana-mana jenis rawatan buasir kita pergi kerana kita perlu memastikan bahawa kita memilih rawatan yang selamat dan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar